Mischa Braveheart

image192

Idag har Mischa fått ett andranamn. Hon har genomgått en operation som innebär att hon inte längre kan få ungar... Steriliserad. Sad, I know, men det var tyvärr en nödvändighet.
Lilla Mischa har ju blivit stor och könsmogen, vilket lett till att hon de senaste veckorna har börjat markera revir genom att avge små pölar lite överallt i lägenheten. Kan låta charmigt, men när det hänt sisådär sju åtta gånger börjar man bli trött på att varje morgon kolla vilka kläder, skor eller kuddar hennes majestät behagat kissa på i natt.
Så, efter lite konsultation med veterinär kom vi fram till att detta var den bästa lösningen.

Jag grät nästan när jag lämnade henne hos stora stygga läkaren i morse - kände mig så hemsk. Men, när det står mellan att göra sig av med henne (vilket är otänkbart) och detta, så blir valet ändå ganska enkelt.

När jag hämtade henne för några timmar sen var hon helt groggy, stackarn. Hon rör sig långsamt, mjauar tystare än vanligt och har ingen aptit. Till råga på allt är hennes vackra vita skönhetsfläck på magen nästan helt bortrakad.
Detta märke får tjäna som signum på hennes nya namn. Ett namn hon har förtjänat.
Hon må vara oförmögen att få ungar, men hon är sannerligen min alldeles egna Mischa Braveheart!

Kommentarer
Postat av: Dèsirée

Stackars Mischa, har hon blivit(st)ympad!? Förstår dock att de små gula kissepölarna tröttat ut dig. Märkligt att en hon katt gör så, trodde de bara var han katterna.
Jag har nästan fallit tillbaka i "katt-ägare" diket igen. Ander Karlsson mr. cat-supplier har erjbudit oss en liten lurvig svart/vit kattunge igen och det är hur svååååårt som helst att motstå. Vi skulle ju inte ha ngn katt förrän vi hade ett hus att bo i, sa vi. Längtar efter tassar små som trampar på ryggen och spinner i höstrusket...

Postat av: Trace

Å, jag förstår att du saknar en sån där liten lurvig sötnos... Men, har dina katter aldrig revirmarkerat? Det värsta är att miss M. har kissat i hallen inatt också... Så, jag vet inte om steriliseringen hjälpte...suck.
Förresten, när kommer ni och hälsar på? Saknar dig...
Kram!!

2007-09-08 @ 11:22:23
URL: http://trace.blogg.se
Postat av: Jemima

Stackars lilla Mischa!
Hälsa henne! Kramar / Jemima

2007-09-08 @ 18:05:55
URL: http://miaj.blogg.se
Postat av: zamme

"You may take her ability to give birth, but you can never take... her FREEDOOOOOM!"
Ha en bra vecka i fortsättningen, Viktoria hälsar.

2007-10-02 @ 20:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback