Höstlegender

Hösten har intagit Huskvarna på fullt allvar och i vanlig ordning börjar jag plocka in stora lövbuketter med härliga färger - kan bara inte få nog av dem.
image197
Skolan rullar på och vi är nu inne på andra delkursen, kommunikation och teknologi, där vi bland annat får lära oss att blogga... *ler*. Nåja, kursen är iaf riktigt kul och jag får möjlighet att uppdatera eventuella minnesluckor och fylla igen tekniska kunskapshål jag haft.
Men sanningen är att omställningen till skollivet varit större än jag trott. Jag kommer ofta på mig själv med att sitta och stampa med benen eller ideligen skruva på mig under föreläsningarna. Förmågan att kunna sitta still ska sannerligen inte underskattas... Det gick även upp för mig häromdagen hur länge sedan det var jag läste något annat än tidningar och skönlitteratur. Ja, på riktigt alltså. Att sitta och plöja en trehundrasidig fackbok full av nya uttryck och termer är lättare sagt än gjort. Hur intressant det än är så har det hänt (mer än en gång) att jag hamnat i sängen och somnat med boken liggande på magen. 
Nåja, någon sa att det viktigaste inte är betygen *snilleblixt*, utan kunskapen och erfarenheten. Dessutom har jag redan provat på betygssvängen ganska så rejälät. Kanske jag den här gången istället ska fokusera på att lyckas behålla kunskapen :D

All den överskottsenergi jag samlar på mig under dagarna vid datorn eller i böckerna förbrukar jag snart på vår kära lägenhet, som nu mer och mer börjar ta form. Förra helgen fixade vi hyllor till köket och de ändrade hela känslan därinne. Nöjda kan vi nu konstatera att det bara är kaklet och lite småfix kvar tills åtminstone ett rum är helt klart!!
Idag har vi också (läs: Vidar) börjat riva ner den härliga strukturtapeten på kontoret för att underlätta för ommålningen. Grönt ska det bli. Sen har jag hittat en supersnygg orange fåtölj som jag vill ha i ena hörnan, och så ska vi försöka få in alla våra böcker i ett och samma rum, så vi får hitta på nån bra lösning med hyllor därinne.
               

Nåja, jag har bokat in en inflyttningsfest (eller renoveringsfinal:) ) i början av december, så tills dess hoppas vi ha det mesta någorlunda färdigt. Men säg inte att jag lovade något...;)

Njut av hösten nu, alla mina goa vänner. Den är kort. Kortare än sommaren faktiskt...

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Godnatt, sov gott och vakna torrt! :)

Postat av: Jemima

Vad fint det blev!

2007-09-30 @ 15:16:09
URL: http://miaj.blogg.se
Postat av: timon

Ser ut att bli jättefint! Lycka till med pluggandet och allt ni ska fixa med lägenheten!

2007-10-01 @ 17:05:53
URL: http://timonhome.blogg.se
Postat av: Dèsirée & Elise

Vad duktiga ni är som fixar och donar. Förstår att ni tycker det är roligt oxå. Skickade dig ett sms igår, men skickar en hälsning här oxå. Vi har vägarna förbi på onsdag. Får vi hälsa på er då? D

2007-10-05 @ 11:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback