Gift

Det stinker nån konstig herrparfym på mitt kontor. Det är definitivt inte en av Vidars dofter, för dem känner jag mycket väl igen:) Nä, det här är nån stickande, jobbig lukt som envist inte vill försvinna. Jag har till och med, utan framgång, sprutat lukt-fräschör, sån där man har på toaletten. Inte utan att jag börjar undra om det är jag som luktar. Fast, hur skulle det komma sig? Inte har jag kramat nån karl.

En annan märklig sak är de små svarta prickar som dag efter dag lägger sig på botten av mitt vattenglas. Detta har pågått i nästan en vecka nu. Jag tar ett nytt, rent glas varje dag, fyller det med vatten och ställer det bredvid mig på skrivbordet. Så efter några timmar börjar de elaka svartingarna inta botten på glaset för att, när det är dags för mig att gå hem, totalt ha invaderat mitt vatten. Det ser ut som kaffesump, eller små små kryp. Huamig!

Först prickar i glaset, sen äcklig gaslikande parfym. Vad kommer näst? Flugsvamp i maten? Börjar nästan undra om nån är ute efter att förgifta mig. Nån som är arg för att jag ska sluta, eller nån som är avundsjuk på att jag är så snygg:)
Nä, tror jag läst för mycket Liza Marklund. Fast man kan ju inte låta bli att undra...

Kommentarer
Postat av: vidar

Jag tror det är för att du är så snygg !!

2007-05-03 @ 20:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback