Gästskribent

Auhhh...*gäspar*. Oj, jag har legat lite snett i natt tror jag, får sträcka lite till på mig. Iiihhh...*gäsp igen*  Ska nog ta mig en bit mat om jag bara...åh, det var skönt. Klia lite under hakan också. Perfekt, hon lär sig. Hungrig, hungrig, spinner vidare och  *duns* ner på golvet. Tyst utanför dörren...smyger mig igenom springan... Inkräktare! Lägger mig platt, kryyyper saaakta framåt. Föremålet rör sig. Luktar råtta, det är råtta! Saakta framåt, ta sats med bakbenen...hopp!! Got you! Din elaking, du ska dö! Kastar upp i luften, biter och besegrar. Inkräktaren oskadliggjord. *Spott och fräs* päls i munnen. 
Sniff sniff...mmm, lever och anka...mmm...hungrig! Måste ha...

Någon kommer...jippie!! Äntligen morgon! Leeeka!!! Hopp hopp, lek med mig!! 
Äsch, inte på lekhumör. Jag går väl på lådan jag också då. Krafs krafs, *stink*, måste krafsa lite till. 
Spriiiinga runt runt, leeka leeka. Jaga bollar, snören och möss. Jippie, jag lever!! Nu! Matljud! Mjauu...jag vill ha! Åh, kyckling - bättre än lever. Kom igen! Skynda! Springer runt skålen. Slickar. Mmmm...
Mums gäsp och lek!

Mischas väg till maten.
 
 
DSC00086


Kommentarer
Postat av: SMÄM

din katt?

Postat av: Anonym

Yepp. Tillika min bäbis.

2007-03-04 @ 12:29:11
Postat av: Lillasyrran

Fint skrivet! ;)

2007-06-05 @ 17:09:53
URL: http://maj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback