Ledsen blomma

Den blomma jag plockade in från trädgården för några dagar sen - den som lyste upp min tillvaro när jag låg på alla fyra och rensade rabatterna, och som jag sedan tog med mig in - har dött..:(
                                                                                

Den stod så fint mitt på köksbordet och var så vacker. Med sin klarröda färg och sin underbara doft blev lägenheten med ens ljusare och livet lättare. Nu är den död. Det enda som finns kvar är några torra blad och en ledsen stjälk som talar om det som var.
Stackars lilla blomma. Det var mitt fel. Jag gav dig inget vatten och pratade inte med dig på flera dagar. Nu är det för sent.

Tack fina blomma för den glädje du gav. Önskar du kunde leva för alltid.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback