Jag - en nolla

Ja, då var man igång då. Första skoldagen avklarad. Med nöd och näppe ska nog tilläggas. Uppropet var en riktig mardröm, med fjolliga bimbotjejer, fruktansvärt otrevliga lärare, öldrickande killar och andra helt absurda människor i klassrummet. Hela uppropet filmades och vi fick veta att vi skulle vara med i en dockusåpa. Litteraturlistan var totalt omgjord och vi fick veta att vi hade två dagar på oss att läsa igenom de sju-åtta böcker som fanns därpå.
Någon fick ett utbrott och sprang ut ur salen, en annan ställde sig upp och ville sälja sin micro, och till råga på allt tvingades vi göra ett diagnostiskt prov för att se "nivån" på klassen. *LOL*

Då, när säkert 90 % av oss som satt där var redo att hoppa av (första dagen), kom de riktiga lärarna in, och fejkrektorn tog med sig sina fejkelever och fejkprov och stack. Thank God. Började undra vart man hamnat.... Fast det måste sägas att de gjorde det hela riktigt bra.

Men, efter en blåsning som denna, efter att ha sett den eminenta nollningsoverallen och med 80% nittonåringar i min insparksgrupp kände jag att jag blivit tillräckligt nollad för denna studietid, och beslutade mig för att hoppa de kommande insparksaktiviteterna...

Kommentarer
Postat av: Garbo

åh stackars dig! vilken chock! dina farhågor besannades för en stund! gick du på det? glömde att förvarna dig att sådana nollningar förekommer...men det var ju så länge sen jag började plugga så jag kommer knappt ihåg hur det var men nu när jag tänker efter så hade vi lite liknande men inte alls så extremt, lycka till med skolan, det kommer att bli mycket bättre! kramar Garbo

2007-08-23 @ 12:26:50
Postat av: Trace

Hehe...ingen fara vännen. Det var mest kul tycker jag. Saknar dig vännen! /T.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback