Musikalpoesi

63536-37  63536-36  63536-35

Igår var det ett år sedan den stora dagen och min kära hade bokat biljetter till Mamma Mia, som jag så länge tjatat om att se. (Puss till dig älskling - du är fantastisk!)

Finns det något som är mer uppfyllande och medryckande än en riktigt bra musikal?! Stämningen, känslosamma sånger, uppklädda människor, orkestermusik, kostymer, och ja, hela alltet får en att gå upp i någon slags extas. Hela världen blir ljus och man vill inget hellre än att sluta jobbet, köpa dansskor och börja scenskola. Bara följa maningen och glömma all realism. Någon mer som känner så??

Nåja. Jag är iaf ytterst tacksam att det finns platta runda metallbitar som kan avhjälpa den värsta musikalabstinensen. För, även om hemmastereomusik aldrig kan komma ens i närheten av upplevelsen i teaterlokalens mörker, så finns tonerna ändå kvar.

Jag följer tonerna, flyger med dem ut ur det mörka och in i the bright moments of life.
 Thank you for the music!

Kommentarer
Postat av: Semret

wow...jag vill oxå sen Mamma Mia..vad roligt!...det låter fint fint!

2006-08-25 @ 15:42:46
Postat av: Trace

Oh, yes. You really should. You'd love it!! Men skynda - den går bara fram till jul, sen är det fenito...

2006-08-26 @ 11:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback