What is it with doors

I senaste avsnittet av Gilmore Girls døk Rorys ex-pojkvæn upp utanfør dørren till hennes lya (snarare icke-lya om du frågar mig, men iaf...) Hon blir nervøs och står och famlar med nycklarna sækert fem minuter innan hon lyckas smælla dørren framfør næsan på en ångerfull ex. 
Fem minuter ær inte mycket, men tiden ræckte før att Ex skulle hinna klæcka ur sig ett "I Love you Rory" och på så sætt læmna henne med ett ta-emot-eller-icke-dilemma.  Så var den veckans varje lediga stund hænsynsløst inbokad av gnagande funderingar.

I mitt senaste pocket-køp hænde exakt samma sak. Exet døk upp utanfør dørren och slænger helt onaturlilgt naturligt fram orsaker och ursækter. Æven hær med ødesdigra konsekvenser.
I båda fallen blev resultatet av det ofrivilliga dørr-møtet ytterligare komplikationer, krystade relationer och outtalade funderingar.

Det får mig att undra - what is it with doors? Jag menar, hade någon av dessa sammantræffanden intræffat på apotektet eller kanske på bussen så hade man lætt kunnat ursækta sig och springa vidare eller hoppa av bussen. Men utanfør dørren ær man fast. I dørrens makt. Nowhere to go. Som en vægg mellan två møjliga, helt olika, fortsættningar på livet.

Vad gæller pocket-scenariot så slutade det hela iaf lyckligt. Gilmore-dramat kan jag inte avsløja någon fortsættning på - det återstår att se på tisdag. *længtar*

Avslutar med veckans GIlmore-citat:
"Oh, is there a 'you're crazy' team? Because I think they'd make you captain."

fotnot: Pocketscenariot ær hæmtat ur Kajsa Ingemarssons "Små citoner gula". Læsværd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback