Vårens topplista

Den glada våren är här. Både lördag och söndag åt jag och maken frukost ute på vår fin-fina balkong (som ska bli ännu finare efter mitt kommande besök på plantagen). Nog blåste det lite men vårkänslorna fanns där lika säkert som att tvätten torkade på fem minuter.

På våren vaknar alltid min musikglädje på nytt och varje tidig vår gör jag en liten topplista för mig själv så jag vet vad nästa "tres favvos-samling" ska innehålla. Här kommer topplistan för år 2006:

1.   Jag ljuger så bra - (Linda Bengtzing har blivit en riktig favvo, fast att jag under hennes tid i FF tyckte hon hade lite väl mkt sprall i benen...)
2.   Because of you - Kelly Clarkson (En låt det inte går att tröttna på)
3.   Mr DJ, woun't you play another lovesong - (Per Gessle har gjort det igen!!!)
4.   Evighet - Carola (tycker det fanns flera låtar som var bättre på Melodifest. men denna slår nog ändå bäst i Europa)
5.   Lena Anthem - (Lena Ph är väl i och försig ingen favvo, men denna låten är klockren)
6.   Against all odds - Mariah Carey (riktig heartbreaker)
7.   The Voice - Christina Aguilera (riktig eftertänkare)
8.   Mina minnen - Shirley Clamp (tjejen kan göra annat än powerballader)
9.   Jag går och fiskar - Gyllene tider (min och vidars favoritdänga en glad sommardag)
10. I'm alive - Celine Dion (en riktig älska-livet låt)

En salig blandning med solsken som enda gemensamma nämnare;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback