My sisters and me

Idag är det påsk. Ja, nästan iaf. Sista dagen innan ledighet. Hemma står väskan packad och det är sällan jag tycker så mycket om mina resväskor som när de är packade. På väg nånstans. Känns skönt. Denna gång är det Norge som hägrar. Inte fy skam. Så nå må eg kopple in norsken min :)


Jag har fått en morot av en kund idag. En motivationsmorot. Ett diagram där man fyller i varje veckas viktnedgång (eller uppgång...God help...) för att sedan få fram en fin, förhoppningsvis nedåtvikande kurva som sakta men säkert sträcker sig mot målet.
Hittills ser kurvan närmast ut som ett bergsstup och det är ju fantastiskt, men något säger mig att det kommer ha skett en förändring efter helgens godsaker... Våra kära kunder har nämligen skämt bort oss med påskägg och choklad... Dessutom har vi en värpande höna på receptionsdisken. Och som om inte det vore nog blir det påsktårta senare idag...
Nåja. Det får bli frukt för min del. Och huruvida kurvan hjälper mig med motivationen återstår väl bara att se. Att döma av upphovsmannen som ideligen "flyger" förbi här med lätta steg så verkar den vara en alla tiders morot. Så, man kan ju hoppas.

En sak är iaf säker - även om det är svårt att hålla fingrarna från godiset så är det desto roligare att förbränna karamellerna. Faktiskt. Jag har nämligen hittat världens roligaste träningspass, kallat JAM. Hiphopinspirerat och hur kul som helst! Man känner inte att man tränar för det är så grymmans mycket yo och waz'up. Fantastiskt.


My sisters and meSatt och tänkte på hur snabbt tiden rullar. Redan åtta månader sen bröllopet, och det börjar faktiskt kännas avlägset. För att motverka den känslan lägger jag här in en bild på mig och mina tjejor från bröllopet. Så om ni ser det här - älskade systrar ( en äkta och en plastis ) - tack för allt stöd och för att ni ville förgylla min och vidars stora dag med era vackra ansikten. Puss på er.


Nu är det dags att få lite mat i magen. Annan mat än den som hönan på disken värpt fram...



Kommentarer
Postat av: lena p

hej!
Vilket nätverk, efter ha skummat mig igenom en tre fyra bloggar hittar jag din! d va ju länge sen vi sågs, får läsa ikapp mig om din vardag här på bloggen till vi ses.....och det kan väl vi snart?! hare fint i norge och unna dej en massa godis =) lena p

2006-04-12 @ 19:43:42
Postat av: SMÄM

Tres!!! Vad fin du var på bröllopet! Fina färger och fint kort :) Glad påsk!

Postat av: syster

underbar!

2006-04-14 @ 15:32:30
Postat av: Frida

ÅÅå.. du har en blogg :-) Kul att jag hittade hit. Måste börja läsa i fortsättningen.

2006-04-15 @ 20:43:15
URL: http://frippan.blogg.se
Postat av: Angelica

hej!
det va länge sen! fick din adress av Sara, roligt att höra lite om dig och få se en bild, vad vacker du va! hoppas att allt är bra!
kramar/Angelica

2006-04-16 @ 13:30:11
Postat av: Tres

Tack alla för de fina kommentarerna om bilden. Det var inte i något självbeundrande syfte jag la in den, men komplimanger kan man alltid ta emot:)

Angelica, kul att du tittade in! Har du ingen blogg själv? Vi måste träffas snart!

2006-04-18 @ 08:37:31
URL: http://trace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback